دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1399 - 21:38
در شوراى ترافيک تهران مطرح شد؛ 

اجراى طرح ترافيک پس از شب‌هاى قدر 

با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در افزايش ترافيک محدوده مركزى شهر ، پيشنهاد اجراى طرح ترافيک پس از شب‌هاى قدر، امروز در شوراى ترافيک تهران بررسى شد.
کد خبر : 488887
unnamed.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومى معاونت حمل و نقل و ترافيک شهردارى تهران؛ سيد مناف هاشمى  معاون حمل و نقل و ترافيک شهردارى تهران امروز ( يكشنبه ٢١ ارديبهشت ماه ) در حاشيه شوراى ترافيک تهران از احتمال اجراى طرح ترافيک پس از شب‌هاى  قدر  و يا  ابتداى خرداد ماه خبر داد و گفت : با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد طرح هاى ترافيكى تاکید داریم. 


وى با اشاره به اينكه  طرح پيشنهادى اجراى طرح ترافيک كه پيش از اين در جلسات مختلف بررسى و مطرح شده بود، امروز هم در شوراى ترافيک تهران و با حضور  "علیرضا زالى" فرمانده ستاد مقابله با كروناى استان تهران ، " پیروز حناچى" شهردار تهران و اعضاى كميسيون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران نيز بررسى و نقاط ضعف و قوت طرح پيشنهادى بررسى شد. گفت : پيشنهاد شد پس از شب‌های قدر و يا ابتداى خرداد ماه اجراى آن مدنظر قرار گيرد. 


معاون حمل و نقل و ترافيک شهردارى تهران با بيان اينكه لغو طرح ترافيک و طرح محدوده كنترل آلودگى هوا، افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر را در پى داشته است   اظهار کرد: پیشنهاد شده، در مرحله اول، زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یابد، در عین حال از ساعت 14 به بعد نیز  خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود.


به گفته‌ی وی، با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت  ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، لذا سفرهای کاری در این طرح، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد، همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است. 


مناف هاشمى ادامه داد: تمهیداتی هم برای تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی در نظر گرفته شده،  به‌طوری‌كه ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار دستگاه تاكسى اينترنتى و تلفنى مشمول تسهيلات در اين طرح خواهند شد. 


به گفته معاون شهردار تهران ابعاد مثبت و منفى اين طرح طی دو هفته پس از اجرا، بررسى و سنجيده خواهد شد و چنانچه نيازمند تغييرى باشد اصلاحات انجام خواهد شد.


وی با تأكيد بر اينكه بايد فاصله اجتماعى و مقررات پروتكل ستاد ملی مقابله با كرونا در حمل و نقل عمومى رعايت شود تصريح كرد: در حال حاضر   ۵۰۰ هزار نفر از خطوط اتوبوسرانى و  ۶۰۰ هزار نفر  از مترو استفاده می‌كنند، كه مقرر شد با در نظر گرفتن تمامى پروتكل‌هاى بهداشتى و تحقق فاصله گذارى اجتماعى اين طرح پيشنهادى پس از  شب‌هاى قدر اجرا شود.


انتهاى پيام/4127


انتهای پیام/

برچسب ها: طرح ترافیک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته